به نظر میرسد در طراحی جدید تویوتا کرولا، بیشتر به کارایی و دوام توجه شده و موارد مربوط به عملکرد خودرو برای طراحی دوباره آن در سال ۲۰۱۴ باقی مانده است.
طراحی داخلی نیز به همین نحو، تغییر داده شده است. طراحی چرم فرمان و شیفترهای تغییر دنده دستی به قدر کافی استحکام دارند و صندلیهای با روکش پارچه مخصوص، راحت هستند و بالشتکهای اسپورتی آن، چیزی بیشتر از تجهیزات سواری ساده است. فضاهای پاها برای صندلیهای کاملاً مناسب است. صفحه نمایش لمسی TFT، کیلومتر شمار و مسافت سفر و همچنین مواردی مانند، مصرف کنونی و متوسط سوخت، مسافتی که میتوان با سوخت باقیمانده پیمود، سرعت متوسط، تخمین زمان رسیدن به مقصد و وضعیت دنده را نشان میدهد. هنگام خرید تویوتا کرولای S، مانند خودروی تست شده، دو پکیج میتوان تهیه کرد. یکی سقف آفتابگیر ۸۵۰ دلاری و دیگری «بسته تسهیلات رانندگی» به قیمت ۱۵۱۰ دلار. بسته تسهیلات رانندگی شامل مواردی مانند سیستم صوتی با شش اسپیکر، اتصال آیپاد و USB و صفحه نمایش ۶/۱ اینچی با وضوح بالا با قابلیت راهبری و رادیوی ماهوارهای میشود. همهٔ این موارد، با قیمت کلی ۲۲۸۷۰ دلار در دسترس ما خواهند بود. اسپورتیترین کرولایی که ساخته شده، باز هم بر روی همان موتور ۱/۸ لیتری با قدرت ۱۳۲ اسببخار تکیه دارد. همچنین کرولا S به دو صورت دنده اتوماتیک تغییر سرعت پیوسته (CVT) و ۶-دنده دستی ارائه میشود. مدلی که در این بررسی، استفاده شده، دارای سیستم CVT است. این مدل اسپورت، نقاط تئوریک تغییر سرعت را افرایش داده و در هنگام ترمز، دنده را حفظ میکند. استفاده از سیستم CVT میتواند مصرف سوخت را به میزان حدود ۰/۴ لیتر کاهش دهد. در بهترین حالت، برای رسیدن به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت، ۱۰/۵ ثانیه زمان لازم بود و همچنین زمان رسیدن به مسافت یک چهارم مایل، ۱۸/۱ ثانیه برای کرولا اسپرت بود. حالت اسپورتی فرمان، حس رانندگی خوبی منتقل میکند. با این حال رانندگی با کرولا باز هم ساده و آرام باقی میماند و به نظر میرسد هدف از ساخت چنین خودرویی نیز همین بوده است. بیتردید یکی از مهمترین پیشرفت در سری S کرولا، بهکارگیری صفحات ترمز استاندارد تویوتا در چرخهای عقب است. هنوز بسیاری از خودروهای تولیدی تویوتا با صفحات ترمز ۹ اینچی ساخته میشوند و این در حالی است که در کرولا S، صفحات ۱۰/۲ اینچی به کار رفته است. با این حال، عملکرد معکوس در تست توقف، استفاده از این صفحات را با سؤال روبرو میکند. ۵۹/۱ متر فاصلهای است که تویوتا کرولا S از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت متوقف میشود و این مسافت، ۴/۸۷ متر از خودرویی مانند کرولا LE که صفحات ترمز سری قبلی استفاده میکند، بیشتر است. چنین عدد ضعیفی، شاید نشاندهنده این است که تایرهای فایر استون FR740 برای سری S تویوتا مناسب نیستند. اگر دوباره، جمله اول مطلب، مرور شود، «کوچک و به صرفه بودن لزوماً به معنی یک خودروی سرد و ملالآور نیست»، شاید دیگر با اطمینان از این جمله درباره تویوتا کرولا S صحبت نکنیم. با این حال، تویوتا مشکلی با این تعبیرها ندارد، مدل کرولا یکی از پرفروشترین خودروها و در جهان است و حدود ۴۰ میلیون کرولا، خانهٔ خود را پیدا کردهاند و حتی با وجود اینکه مدل اسپرتی نیز آن، عملکرد مناسب درخور نامش را ندارد، ولی باز هم جای خود را در قلب مشتاقان تویوتا دارد. تویوتا همیشه و کاملاً از نقد شدن چکهای مشتریان قانع و متواضع خود، راضی است. مشخصات:
ابعاد:
تستهای سرعت:
مصرف سوخت:
نظرات شما عزیزان:
آخر ماشین تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین موضوعات آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پيوندها نويسندگان |
|||||
|