طراحیبا نگاه سریع به این دو خودرو در کنار هم متوجه سبک طراحی متفاوت آنها میشوید . النترا از طراحی جوان پسندانه و جذابی برخوردار است که هیوندای از سال 2011 این طرح را با پیروی از سبک و زبان طراحی محصولات جدید خود، جایگزین طرح قبلی خود کرده است. اما در سوی دیگر تویوتا کرولا از طراحی محافظه کارانه تویوتا که در اکثر محصولات این شرکت دیده میشود بهره میجوید که در نگاه اول کمی قدیمی به نظرمی آید و فقط برای متقاعد کردن مشتری کافی است. با این وجود این نسل جدید کرولا نسبت به مدلهای قبلی یک گام رو به جلو محسوب می شود.
پیشرانههیوندای بر روی مدل النترا یک موتور 1.8 لیتری با سیستم مستقیم تزریق سوخت قرار داده است که به همراه یک گیربکس 6 سرعته خودکار یا 6 سرعته دستی عرضه میشود که عملکرد قابل قبولی دارد . در همین حال تویوتا بر روی کرولا یک موتور 1.8 لیتری قرار داده است که با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در اختیار مشتری قرار میگیرد . ولی در فرمان پذیری و سیستم تعلیق کرولا نرمتر از هیوندا النترا عمل میکند که برای مسافرتهای خارج شهر مناسبتر به نظر میرسد . ایمنیهیوندا برای ایمنی بیشتر در النترا سیستم تلفن در حین رانندگی و دوربین کمک پارک را قرار داده است . همچنین النترا موفق شده که 3 ستاره کسب شده در تست ایمنی مدل قبلی خود را به 5 ستاره در مدل کنونی افزایش دهد در حالی که تویوتا کرولا در تست ایمنی موفق به کسب تنها 4 ستاره در مقابل النترا شده است . امکاناتتویوتا اخیرا مدل کرولا را کمی ارتقا داده است و سیستم ورود بدون کلید و تهویه مطبوع اتوماتیک را بروی این مدل قرارداده که در مقایسه با امکاناتی که النترا در اختیار شما قرار میدهد کم به نظر میرسد . در النترا، هیوندای سیستم ورود بدون کلید ، سیستم تشخیص صدا ، سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی بروز شده و گرم کن صندلیها ارائه میدهد . طراحی
کارایی
کیفیت
امنیت
امکانات
آلایندگی و مصرف سوخت
میانگین
جمع بندیدر مجموع هیوندا النترا با تجهیزات فراوانش ارزش پولی را که میپردازید دارد و شما دارای یک خودروی اقتصادی با امکانات مناسب و البته با کیفیت خواهید شد که همهٔ اینها برگ برنده هیوندای تازه نفس در مقابل تویوتا کرولا است . فضای جادار، طراحی متمایز، کابین راحت و پوشش گارانتی بسیار خوب و طولانی مدت (5 سال برای خودرو و 10 سال برای موتور) از سایر مزایای النترا محسوب می شوند. از زاویه دیگر فضای محدود سر برای سرنشینان عقب و قابلیتهای اسپرتی محدود نسبت به سایر رقبای این خودرو نظیر مزدا 3 و فورد فوکوس و شورولت کروز از ضعف های آن به شمار می آیند. از سوی دیگر، کرولا با کیفیت و خوش نامی و ارزش بالا، مایه افتخار راننده و صاحب خود خواهد بود. کرولا لقب بادوام ترین خودروی جهان را یدک می کشد و پر فروشترین خودروی تاریخ نیز می باشد. سواری راحت، کنترل ساده و کابین آرام را نیز باید از مزایای آن دانست. شتاب کم و مصرف سوخت متوسط و هیجان کم رانندگی نیز از نقاط منفی این ماشین محسوب می شوند. در نهایت انتخاب با شماست …
توضیح: مشخصات نمونه های تست شده ممکن است با سایر مدلهای همین خودروها که با استانداردهای مختلف و از کشورهای مختلف وارد می شوند، تفاوتهای مختصری داشته باشد. نظرات شما عزیزان:
آخر ماشین تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین موضوعات آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پيوندها نويسندگان |
|||||
|