خودروسازان بزرگ اگرچه چند خودرو را با برند خودشان تولید کردهاند اما نتوانستهاند آن خودروها را در موعد مقرر بازنشسته کنند. وی ادامه داد: در عرف جهانی هر خودروی جدیدی باید برای دو سال تولید شده و پس از آن تولید آن متوقف و مدل دیگری بر روی همان پلتفرم جایگزین شود. در آن صورت میتوان گفت که آن شرکت خودروساز شده است. آزادی با بیان اینکه خودروسازان ما هنوز نتوانستهاند به این شاخص اصلی در فرایند خودروساز شدن دست یابند، خاطرنشان کرد: خودروسازان بزرگ داخلی میتوانند با مشارکت یکدیگر پلتفرمی را طراحی کرده و خودروهایی را با برند خودشان بر روی آن تولید کنند اما نکته مهم آن است که هر خودرویی برای بیش از دو سال در خطوط تولید نماند. وی ادامه داد: زمانی میتوانیم هر دو سال یک خودروی جدید تولید کنیم که برند آن متعلق به خودمان باشد. هماکنون چند خودرو با برند داخلی در کشور تولید میشوند که خودروسازان میتوانند هر دو سال یک بار مدل جدیدی از خودرو را بر روی پلتفرم آن، تولید کنند. این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه خودروسازان ما میتوانند در کنار طراحی و تولید خودرو با برند خودشان، خودروهایی نیز با مشارکت شرکتهای برتر دنیا تولید کنند، تصریح کرد: مزایای این کار انتقال تکنولوژی و آشنایی با فنآوریهای روز صنعت خودروی جهان است البته هماکنون تحریمهای خارجی مانع از این موضوع میشود. آزادی خاطرنشان کرد: هر زمان خودروسازان بزرگ توانستند خودروهایی که با برند خودشان عرضه کردهاند را دو سال پس از آغاز تولید، بازنشسته کرده و مدل دیگری را بر روی پلتفرم همان خودرو تولید کنند، خودروساز خواهند شد. نظرات شما عزیزان:
آخر ماشین تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین موضوعات آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پيوندها نويسندگان |
|||||
|