کراس آپ! برای نخستین بار به عنوان خودرویی مفهومی مهرماه 1390 در نمایشگاه خودروی فرانکفورترونمایی شد ولی حالا فولس واگن نسخه تولید نهایی آنرا که تقریبا هیچ تفاوتی با مدل مفهومی اش ندارد برای عرضه به بازارها آماده کرده است.
در زیر کاپوت کوچک این خودرو یک پیشرانه 74 اسبی سه سیلندر جای گرفته که به کمک گیربکس پنج سرعته دستی قدرت تولیدی اش را مانند مدل های استاندارد آپ! به چرخ های جلویی منتقل می کند. وجه تمایز کراس آپ! باسایر مدل ها وجود سپرهای جلو و عقبی است که یک روکش نقره ای رنگ به آن افزوده شده، بزرگترشدن ورودی هوای جلو، سقف نقره ای رنگ و نهایتا استفاده از زه های پلاستیکی است که در روی گلگیرها و رکاب های جانبی بکار رفته اند.
در مقایسه با نسخه های استاندارد، به ارتفاع کراس آپ! حدود 15 میلیمتر افزوده شده تا شاید وجود چهارسرنشین در آن بیشتر قابل تحمل باشد! رینگ های 16 اینچی آن مجددا طراحی شده تا بتوانند تایرهایی با سایز 185/50 را درخود جای دهند. در نمای داخلی نیز از روکش چرمی برای فرمان، ترمزدستی و اهرم دنده استفاده شده و حاشیه دریچه های تهویه کروم کاری شده اند. مشتریان می توانند دو تریم خاکستری تیره و قرمز را برای کابین سفارش دهند که دراینصورت رنگ چرم صندلی ها با رنگ تریم داشبورد و تریم درب ها یکسان می شود.